Το Spotify αυξάνει την τιμή της συνδρομής αλλά για τους καλλιτέχνες ούτε λόγος.

3 λεπτά ανάγνωσης.

Τελευταία πάρα πολλοί καλλιτέχνες έχουν κράξει ανοιχτά την πολιτική του Spotify να δίνει ψίχουλα στους μουσικούς. Κάποιοι απο αυτούς, όπως ο Dani Filth των Cradle of Filth, τους έχουν αποκαλέσει τους μεγαλύτερους εγκληματίες παγκωσμίως. Μάλλον δεν γνώρισε τον μαν στο μπαρ του χωριού μου που ρίχνει νερό στη μπύρα καλοκαιριάτικα για αυτό τα λέει.

Διαβάστε επίσης: To Spotify, ένας μουσικός και ο Χατζημεταλλάς μπαίνουν σε ένα μπαρ.

Πέραν της πλάκας, με όλα αυτά που γίνονται και με τις αυξήσεις να διαδέχονται η μία την άλλη, θα έχετε παρατηρήσει ότι όλες σχεδόν οι υπηρεσίες αποστέλλουν email ώστε να μας ενημερώσουν για τις αλλαγές στις τιμές των συνδρομών. Για παράδειγμα το Distrokid, εταιρία ψηφιακής διανομής που σε βοηθάει να πάει η μουσική σου στο Spotify, έκανε αύξηση κατα $4 την ετήσια συνδρομή του.


Όπως ήταν φυσικό, το Spotify δε θα έμενε έξω απο το χωρό.  Η μηνιαία συνδρομή του Spotify ανέβηκε ένα ολόκληρο ευρώ. Όχι σεντς! Ευρώ! €12 ευρώ το χρόνο. Όλα καλά μέχρι εδώ. Αν ακούς μουσική και θέλεις να έχεις σούπερ καλή ποιότητα αλλά να μη σου τα σπάει κιόλας το Spotify με τις διαφημίσεις, δε θα πάθεις και τίποτα. Eίναι βέβαια μια αύξηση της τάξης τους 14% την οποία ελπίζω να δεις και στο μισθό σου…. Κρατιέσαι και εσύ να μη γελάσεις ε;

Η μεγάλη π@π@ριά στην όλη υπόθεση είναι ότι στην ανακοίνωση περι της αύξησης, η οποία ήταν φουλ ποζεράδικη με δηλώσεις τύπου πόσο γ@μ@ει το Spotify, δεν υπήρχε κάποια αναφορά για τις αμοιβές τον καλλιτεχνών. Ούτε λόγος για αύξηση του $0,004 που παίρνει ο καλλιτέχνης απο κάθε αναπαραγωγή. Το μόνο που είχε το θράσος να πει ο CEO του Spotify Daniel Ek παλιότερα, ήταν ότι οι καλλιτέχνες πρέπει να βγάζουν τραγούδια συνέχεια επειδή έχουν περάσει οι εποχές που σε έπαιρνε να βγάζεις ένα δίσκο ανα 1-2 χρόνια. Λες και οι καλλιτέχνες είναι τίποτα εργάτες εργοστασίου και δουλεύουνε στο overdrive σε μαζικές παραγωγές. Έτσι είναι όταν άνθρωποι άσχετοι με τη δημιουργία και σύνθεση μουσικής μιλάνε για μουσική.

Θα σας δώσω ένα παράδειγμα για να έχετε μια τάξη μεγέθους. Το επόμενο σενάριο αφορά τοπική μπάντα οπότε έχετε υπόψη ότι οι αριθμοί των εξόδων τίνουν προς την οικονομική μεριά.


Για να κάνεις παραγωγή σε ένα single χρειάζεσαι ένα budget τουλάχιστον €200 ευρώ για ένα κομμάτι. Και μιλάω μια τυπική ροκ μπάντα με 4 άτομα. Αυτό μπορεί να έχει διακυμάνσεις ανάλογα τη χρέωση του στούντιο, ή διαθέτεις ένα μικρό home studio και κάνεις κάποιες ηχογραφήσεις εκεί. Για να πάρει η μπάντα τα λεφτά της πίσω απο το Spotify θα πρέπει να έχει περίπου 50,000 streams. Βέβαια αν απλά πάρεις το κομμάτι και το πετάξεις στο Spotify οι πιθανότητες να γίνει αυτό είναι ελάχιστες. Εκτός αν έχεις γράψει την υπερκομματάρα που και πάλι θα πρέπει να την τσιμπήσει ο αλγόριθμος ανάμεσα σε χιλιάδες νέες κυκλοφορίες, ώστε να την μοιράσει.

Φυσικά τα έξοδα δε σταματάνε εδώ. Δεν έχω βάλει τις πρόβες καθώς και τη συνδρομή σε μια εταιρία ψηφιακής διανομής. Επιπλέον αν θέλεις να γίνει σωστά πρέπει να επενδύσεις και σε διαφήμιση. Η σημασία της προώθησης και του marketing είναι καταλυτική και φυσικά κοστίζει επιπλέον λεφτά. Αμέσως αμέσως φτάνουμε τα €500 τα οποία αποσβένονται με 125.000 streams.

Στον αντίποδα είναι πολύ βολικό και ευχάριστο που όλες οι μπάντες έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν μουσική παγκοσμίως. Κάποτε για να γίνει αυτό χρειαζόσουν εταιρία και κάποιο ντέμο της προκοπής ώστε η εταιρία να ψηθεί και να επενδύσει σε εσένα. Αλλά και εσύ βρε ταγόριμ’ Daniel… μην είσαι τόσο π@@στόπαιδο….

Πηγή


Avatar photo

Βρασίδας Χατζημεταλλάς

Με τουλάχιστον 30 χρόνια εμπειρίας σε ακροάσεις μέταλ, ροκ και Κατερίνας Στανίση και άλλα τόσα παίζοντας σε μπάντες και κυκλοφορόντας δίσκους, καταλήγει σε ένα και μοναδικό συμπέρασμα. Μόνο Μέιντεν.

Mόνο Νέα

Δεύτερη μέρα Metallica: Τι λένε οι φήμες;

1 λεπτά ανάγνωσης.Ξυπνάω που λέτε σήμερα το πρώι και διαπιστώνω ότι όλοι μιλάνε για δεύτερη μέρα Metallica. Καλά η αλήθεια είναι ότι αυτό το συζητούσανε απο τη μέρα που τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν αλλά σήμερα έχουν φουντώσει δεξιά αριστερά οι φήμες. Όπως ίσως έχετε διαπιστώσει τα εισιτήρια πούλησαν σαν φρέσκες ταχινόπιτες τις ημέρες του Πάσχα που […]

Περισσότερα
Mόνο Νέα

Εισιτήρια για Metallica: Πληροφορίες για τη δεύτερη φάση της προπώλησης

3 λεπτά ανάγνωσης.Ξεκινάει η δεύτερη φάση της προπώλησης των εισιτηρίων για τη συναυλία των Metallica στο ΟΑΚΑ, στις 09/05/2026, σήμερα το πρωί, 29 Μαΐου, στις 10 π.μ.Διαβάστε επίσης: Metallica στο ΟΑΚΑ: Εξαντλήθηκαν για σήμερα τα εισιτήρια για την αρένα! Όσοι προλάβατε μέχρι την περασμένη Κυριακή να γραφτείτε στο newsletter της High Priority, θα πάρετε τις […]

Περισσότερα
cof_vivid
Mόνο Νέα

Metallica: Tι γίνεται με την προπώληση εισιτηρίων;

2 λεπτά ανάγνωσης.Μετά την τρέλα της Τρίτης, όπου δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι αγόρασαν εισιτήρια για την εμφάνιση των Metallica, η Τετάρτη προσφέρει ακόμα λίγες ευκαιρίες, αλλά με περιορισμούς. Η προπώληση για τα μέλη του fan club συνεχίζεται κανονικά, αλλά για πολύ περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων. Το συγκρότημα ανακοίνωσε αργά το βράδυ της Τρίτης ότι η προπώληση για […]

Περισσότερα