
9 λεπτά ανάγνωσης.
25 Ιουλίου 1983 και οι Metallica αποφασίζουν ότι χρειάζονται ένα καινούριο fan base απο πρωτοδισκάκιδες, και κυκλοφορούν το Kill ’em All. Ο δίσκος αυτός ήταν ο πρώτος thrash metal δίσκος που κυκλοφόρησε ποτέ. Υπάρχουν κάποιες απόψεις που λένε ότι το “Welcome to Hell” των Venom (1981) ήταν το πρώτο ουσιαστικά αλλά δεν έχω αρκετή μπύρα για να ασχοληθώ. Επίσης αν οι Slayer ήταν 5 μήνες γρηγορότεροι ίσως να μιλούσαμε σήμερα για το “Show No Mercy”.
Διαβάστε επίσης: Dave Mustaine: Οι Megadeth είναι ξανά “μπάντα”
To Kill ’em All παραμένει μέχρι και σήμερα απο τα πιο επιδραστικά άλμπουμς. Παρόλο που η μεγάλη επιτυχία ήρθε τρία χρόνια μετά, το στίγμα του Kill ’em All παραμένει τεράστιο. Και αυτό που κάνει το όλο εγχείρημα ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι οι συνθήκες δημιουργίας του οι οποίες δεν ήταν οι πιο ιδανικές. Η παραγωγή, η οποία κόστισε $15000 (ήταν λίγο για την εποχή. Απίστευτο!) πληρώθηκε, απο τον τότε manager Jonny Zazula απο την τσέπη του, με δόσεις. Επιπλέον οι Metallica έπιναν το βάρος τους σε αλκοόλ, βρισκόταν σε μια πόλη που δεν ήξεραν κανέναν(να ‘ναι καλά οι Anthrax που καθάρισαν τη φάση) και ο παραγωγός δε νοιαζόταν και πολύ!
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, είχαμε και το δράμα με την απόλυση του τότε Lead κιθαρίστα, και αγαπητό στο μέταλ κοινό, Dave Mustaine. Μήπως τελικά είμαστε καλομαθημένα κωλόμωρα σήμερα και δεν μπορούμε να γράψουμε έναν δίσκο της προκοπής;
Όπως και να έχει, το Kill ’em All ακόμα και δεκαετίες αργότερα, παραμένει ένας απο τους σημαντικότερους ντεμπούτο δίσκους στη μέταλ σκηνή. Πάμε να δούμε 10 απίστευτα γεγονότα που έχουν να κάνουν με τη δημιουργία του Kill ’em All.
1. Ο Kirk Hammett μπήκε στη μπάντα μόλις ένα μήνα πριν ξεκινήσουν οι ηχογραφήσεις του Kill ’em All.
Παρόλο που η μπάντα είχε ήδη μετακομίσει στη Νέα Υόρκη και παρόλο που η ώρα για τις ηχογραφήσεις πλησίαζε, οι Metallica πήραν την απόφαση να διώξουν τον Dave Mustaine, που το είχε παρακάνει με τις μαλακίες του, και να καλέσουν στη θέση του τον Kirk Hammett. O Κερκουλίνος είχε μια βδομάδα να μάθει τα τραγούδια και μια βδομάδα για να κάνει πρόβες με τους υπόλοιπους.
Όταν ήρθε όντως η ώρα να γράψουν, ο μάνατζερ Jonny Zazula επέμενε να γραφτούν τα σόλο ως έχουν. Ο Κερκουλίνος δεν το έψησε και πολύ οπότε συμφωνήσανε να κρατήσουν το μπάσιμο στο κάθε σόλο ίδιο και εν συνεχεία ο Κερκουλίνος να κάνει τα δικά του. Με αυτόν τον τρόπο ο κόσμος θα ψαρώσει και θα νομίζει ότι παρέμεναν solo του Dave Mustaine. Μπορείτε να διαβάσετε εδώ την κλάψα του Dave Mustaine για το συγκεκριμένο θέμα.
Διαβάστε επίσης: DAVE MUSTAINE: “Το μέλλον της μέταλ μουσικής είναι μια χαρά αρκεί ο κόσμος να βγάζει καλούς δίσκους”
2. To Kill ’em All ηχογραφήθηκε σε μια στοιχειωμένη έπαυλη
“Όταν λέμε low budget παραγωγές το εννούμε…” φαίνεται να είπαν οι Metallica και αποφάσισαν να ηχογραφήσουν το δίσκο στα Music America Studios τα οποία βρισκόνταν σε μια παλιά έπαυλη στο Rochester της Νέας Υόρκης. Το στούντιο ήταν στο υπόγειο αλλά στον επάνω όροφο υπήρχε μια αίθουσα χωρού με τέλεια ακουστική και…”υπεφυσική και στοιχειωμένη” αύρα. O Lars Ulrich σε συνέντευξη του στο Metal Hammer είπε ότι ήθελε πάντα κάποιον μαζί του γιατί του πήγαινε να! Ισχυριζόταν ότι τα πιατίνια γυρνούσαν μόνα τους επειδή ο χώρος ήταν στοιχειωμένος.
3. O Dave Mustaine έγραψε 2 τραγούδια για το σεξ μέχρι που ο James Hetfield άλλαξε τους στίχους
Τα “The Four Horsemen” και “Jump in the Fire”, δύο απο τα τραγούδια που έχει συνεισφέρει συνθετικά ο Dave Mustaine, είχαν αρχικά στίχους για το πως θα το βρέξεις. Το πρώτο, το οποίο κατέληξε στην original μορφή του στο Killing Is My Business… And Business Is Good με το όνομα “Mechanix”, μιλούσε για ένα ερωτικό ραντεβού σε βενζινάδικο. Ο Dave Mustaine το εμπνεύστηκε την περίοδο που δούλευε βενζινάδικο. Το δεύτερο, το οποίο ο Dave Mustaine το έγραψε στα 16 του, μιλούσε για τον μέσο έφηβο που τον έχει κάνει λάστιχο και δεν αντέχει.
Εντέλει ο James Hetfield τουμπάρει το πρώτο και το κάνει έναν ύμνο για τους καβαλάρηδες της Αποκάλυψης και το δεύτερο καταλήγει μια απαλή σατανική ωδή εμπευσμένη απο το “Run to The Hills” των ΘΕΩΝ!
4. Ο Kirk Hammet προσπαθεί να εντυπωσιάσει τον δάσκαλο του, Joe Satriani, στο σόλο του Seek & Destroy
Εκτός απο τα φαντάσματα της έπαυλης, ο Kirk Hammett είχε να αποδείξει στον δάσκαλο του ότι το ‘χει. Που πήγε αυτός ο δάσκαλος στο 72 Seasons δεν ξέρω αλλά ας ώψεται. Ο Κερκουλίνος λοιπόν ήταν στην τσίτα γιατί ένιωθε ότι ο δάσκαλος του, Joe Satriani o οποίος υμνείται απο τους κιθαρίστες παγκοσμίως, θα του έβαζε τρελό χέρι.
Κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων είχε τη μόνιμη ανησυχία αν θα του αρέσει ή τάδε φράση ή νότα ή αν θα του πει “τι μαλακίες παίζεις παράτα τα”. Παρόλο που έχει παραμείνει ως ένα κλασικό σόλο για τον Κερκουλίνο ο ίδιος δεν είναι και πολύ χαρούμενος. Ήταν συνολικά μια τσαπατσούλικη προσπάθεια ανα σημεία. Μάλιστα σε πολλά bends (σήκωμα της χορδής για να ανέβει ο τόνος της νότας) ο Κερκουλίνος ήταν ξεκούρδιστος. Δε νοιάστηκε κανείς! Το κομμάτι παραμένει κλασικό encore τα τελευταία χρόνια αλλά ο Hammett πάντα τον κηνυγάει η κατάρα των ξεκούρδιστων νοτών του δίσκου.

5. Ο Cliff Burton ηχογραφεί το “(Anesthesia) – Pulling Teeth” μόνος του με μία προσπάθεια
Ότι και να πούμε για αυτόν τον άνθρωπο είναι λίγο. Η χαρακτηριστηκή φράση του Chris Bubacz: “Bass solo, take one.” δεν ήταν τυχαία. O Cliff αφού έδιωξε τους πάντες απο το δωμάτιο έγραψε το σόλο σε ένα take.
O Κερκουλίνος αναπολεί: “Θυμάμαι να ηχογραφεί το κομμάτι ολομόναχος. Ήταν στον επάνω όροφο μόνος με τον ενισχυτή του και προσπαθούσε για κανένα 20λεπτο να βρει ήχο. Εγώ καθόμουν απλά δίπλα και τον παρακολουθούσα. Μόλις τελείωσε μου λέει να την κάνω γιατί ήταν έτοιμος και αφού έκανε μια τζούρα και ήπιε λίγο μπύρα, έσπασα απο εκεί για να τον αφήσω να γράψει.”

6. Η πρώτη μίξη του δίσκου δεν ήταν “αρκετά βαριά”
Δεν ξέρω τι εννούσαν βαρύ τότε αλλά στα αυτιά μου το Kill ’em All ακούγεται ξερό σαν παξιμαδάκι. Παρόλα αυτά, οι Metallica ανεξαρτήτως της εκπληκτικής τους παρουσία στις συναυλίες, ήταν άμπαλοι σε ότι αφορούσε μίξεις παραγωγές και στούντια! Δεν είχανε κάποιον παραγωγό που να ξέρει τι κάνει ώστε να αποτυπώσει την ενέργεια και τον ήχο τους στο δίσκο. Ο τότε παραγωγός και ιδιοκτήτης του στούντιο, Paul Curcio ήταν εξίσου άσχετος μιας και χαρακτήριζε τον ήχο της κιθάρας του James Hetfield πολύ τραχύ. Επίσης στην αρχική μίξη οι κιθάρες ήταν στα τάρταρα και τα σόλο στο Θεό κάτι που η μπάντα δεν ήθελε. Σαν να μην έφταναν αυτά ο Curcio συνηθισμένος απο τις δουλειές του με τον Santana, πήγε να κάνει το ίδιο και με τον Κερκουλίνο.
Μόλις τελείωσε η αριχκή μίξη, ο Jonny Zazula όντας ταπί και ψύχραιμος, πετυχαίνε το James Hetfield μέσα στη στεναχώρια και τον Lars Ulrich να του λέει ότι ο δίσκος δεν είναι αρκετά βαρύς. Εντέλει πιάσανε τον Curcio και τον αναγκάσανε να ξαναγράψει τις κιθάρες με τον James αλλά αυτή τη φορά με τον ήχο που ήθελε ο ίδιος και φυσικά γνωρίζανε όλοι όσοι είχανε ακούσει το συγκρότημα ζωντανά.
7. Η μπάντα έμεινε στην “απ’έξω” στη μίξη του Kill ’em All
Ίσως για αυτό ο Lars να έβγαλε κόμπλεξ στο …And Justice γιατί τον καταπιέζανε μικρό! Παρόλο που ξαναγράψανε κιθάρες και είχανε λάβει τις οδηγίες τον Jonny Zazula για το πως θέλουν να ακούγεται ο δίσκος, το ζευγάρι Paul Curcio και ο μηχανικός ήχου Chris Bubacz απαγορέψανε τη μπάντα να είναι παρόν στη μίξη. Επιπλέον πήρανε κάποιες πρωτοβουλίες που ακόμα ενοχλούν τη μπάντα μέχρι και σήμερα.
Ο Κερκουλίνος λέει: “Ο Paul και ο Chris προσθέσανε κάποια εφέ που δε θέλαμε. Για αυτό και υπάρχει τεράστια διαφορά στο Ride The Lightning σε σχέση με το Kill ’em All. Υπήρχαν επίσης πολλά σημεία που θα θέλαμε να ξαναγράψουμε αλλά ο χρόνος μας ήταν λιγοστός.”
8. Κάνε τον πωπό σου μέταλ.
Αυτό είναι κάτι που μάλλον ξέρετε οι περισσότεροι. Ο αρχικός τίτλος του δίσκου έμελε να είναι “Metal Up Your Ass”. Όλα ήταν έτοιμα, απο το εξώφυλλο μέχρι και το πλάνο προώθησης. Παρόλα αυτά ο Jonny Zazula τους έβαλε χέρι. Ο λόγος; Ήταν ήδη δύσκολο το έργο να διανέμει το δίσκο μιας ανεξάρτητης μπάντας στα καταστήματα και το προκλητικό εξώφυλλο και όνομα δε βοηθούσε και πολύ. Τότε ο Cliff σε μια έκρηξη του, κράζει και βρίζει τους καταστηματάρχες και μέσα στις χριστοπαναγίες πετάει το “Fuck those fuckers, man, those fucking record outlet people. We should just kill ’em all.”. Tα υπόλοιπα είναι ιστορία.

9. Το σφυρί του εξωφύλλου ήταν πρόταση του Cliff. Και κουβαλούσε ένα παντού.
Όταν η μπάντα ετοιμαζόταν να κάνει φωτογράφηση για το δίσκο, ο Jonny Zazula προσέλαβε τον Gary L. Heard να κάνει το καινούριο εξώφυλλο. Κάπου εκεί ο Cliff έριξε την πρόταση να περιλαμβάνει ένα ματωμένο σφυρί. Ο Cliff κουβαλούσε μόνιμα μαζί του ένα σφυρί. Το χρησιμοποιούσε ενίοτε για να σπάει πράματα. Σε ερώτηση που του έγινε για το λόγο που το κουβαλάει απάντησε: “Δεν ξέρω. Μπορεί να χρειαστεί κάποιος ένα σφυρί. Ποτέ δεν ξέρεις.”
10. Η Megaforce Records δημιουργήθηκε ώστε να κυκλοφορήσει το δίσκο. Κανείς άλλος δεν ήθελε.
Πολλοί, μεταξύ αυτών και εγώ, θα πείτε: “Μα καλά είναι δυνατόν να συνέβει αυτό στη πιο επιτυχημένη εμπορικά μέταλ μπάντα;” Και όμως. Το είδος που παίζανε ήταν εντελώς αντιεμπορικό και οι λίγες εταιρίες της εποχής, όπως η Metal Blade, που είχε κυκλοφορήσει το single “Hit The Lights”, δεν είχαν το βαλάντιο να το στηρίξουν.
Ως αποτέλεσμα ο μάνατζερ Jonny Zazula και η γυναίκα του Marsha αποφάσισαν να δημιουργήσουν τη δικιά τους εταιρία με όνομα Megaforce Records. Μάζεψαν ότι οικονομίες είχανε καθώς και ότι έσοδα απέφερε το δισκάδικο που διατηρούσανε στο New Jersey, το Rock N’ Roll Heaven, και κάνανε την έναρξη.
Ο Jonny αναφέρει στο Mick Wall’s Endless Night: A Biography of Metallica ότι δεν ήταν σίγουρος αν η ιδέα του ήταν τέρμα καλή ή τέρμα χαζή. “Μόνο ένας τρόπος υπάρχει να μάθουμε”. Είπε και όλοι ξέρουμε πως πήγε αυτό.