Ένας μπανταίος, ο Ακριβοδίκαιος και ο Χατζημεταλλάς μπαίνουν σε ένα μπαρ.

7 λεπτά ανάγνωσης.

ΧΑΔ: Καλημέρα κύριοι και σας ευχαριστώ που βρεθήκατε σήμερα μαζί μου σε αυτό το όμορφο μπαρ όπου συνήθως γράφει ο Χατζημεταλλάς τις μαλακίες του.

ΒΧΜ: Μόνο μέιντεν ρε.


ΜΠΑ: Καλησπέρα και σας ευχαριστώ για την πρόσκληση.

ΧΑΔ: Τιμή μου κύριοι που δεχθήκατε την πρόσκληση μου. Θα αναφέρω για τα πρακτικά ότι το όνομα του μπανταίου και της μπάντας του θα παραμείνουν κρυφά. Θα αναφερόμαστε σε αυτούς ως “ο μπανταίος” και “η μπάντα”. Σας μάζεψα λοιπόν εδώ να κουβεντιάσουμε και να απομυθοποιήσουμε, ή και όχι, μερικά στερεότυπα που κυκλοφορούν όσο αφορά τις συμπεριφορές των μπανταίων ανα την Ελλάδα. Έχει πέσει στην υπόληψη μου ότι κάποια συγκεκριμένη ψηφιακή οντότητα τραμπουκίζει την τοπική μουσική κοινότητα και είμαστε εδώ για να ανακαλύψουμε αν οι κατηγορίες έχουν βάση. Κ. Μπανταίο, θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας μερικές απο αυτές ώστε να τις συζητήσουμε;

ΜΠΑ: Ναι φυσικά. Αρχικά ας πιάσουμε την πιο πρόσφατη που είδα να κυκλοφορεί. Φημολογείται ότι εμείς οι μπανταίοι κλαιγόμαστε ότι οι άλλοι μπανταίοι δεν έρχονται στις συναυλίες μας αλλά όταν έρθει η ώρα να πάμε εμείς στις δικές του δεν πάμε επειδή θέλουμε να τους μποϊκοτάρουμε.


ΒΧΜ: Ακριβωωωωωωωωώς. Και ο Χάρης αυτό κάνει όταν παίζω εγώ! Κάνει τον Κινέζο και αντι να έρθει βλέπει Κόμπρα Κάι.

ΜΠΑ: Μα και εμείς δεν έχουμε την απαίτηση να παρατήσουν όλοι ότι κάνουν και να έρθουν. Απλά είναι άδικο να λένε ότι τους κατηγορούμε ότι το κάνουν με κακό σκοπό. Όντως στεναχωριόμαστε που δε βλέπουμε τους συναδέλφους μας να έρχονται. Ο λόγος είναι ότι όπως και εμείς έτσι και αυτοί θεωρούμε ότι μοιράζονται τον ίδιο γολγοθά όσο αφορά την προβολή τους. Είναι πολύ άσχημο να ξυπνάς τη μέρα του λάιβ με την ανησυχία αν έρθει ή όχι κόσμος οπότε ευελπιστείς οι ομοιοπαθείς συνάδελφοι σου θα κατανοήσουν και θα δώσουν ένα χέρι βοηθείας

ΧΑΔ: Σε καταλαβαίνω απόλυτα. Παρόλαυτα νομίζω οτι ο τελευταίος που θα πρέπει να σε νοιάζει αν θα έρθει στη συναυλία σου είναι ένας άλλος μπανταίος. Ο σκοπός της μπάντας σου είναι να φτιάξει έναν πυρήνα οπαδών που θα αποτελείται απο άτομα που γουστάρουν τη μπάντα και τη μουσική και όχι άτομα που είδαν ότι απλά έχεις κόσμο. Φαντάσου να πας σε ένα γυράδικο επειδή έχει κόσμο και να φας μέτριο γύρο. Μάλλον δε θα ξαναπάς. Καταλαβαίνεις που το πάω;

ΒΧΜ: Μέτρια είναι η μάπα σου Χάρη.

ΧΑΔ: Άσε τον άνθρωπο να μιλήσει.

ΜΠΑ: Καταλαβαίνω απλά με πνίγει το δίκιο γιατί εγώ προσπαθώ να πηγαίνω όσο μπορώ και όταν δεν μπορώ ή και δε θέλω βρε αδερφέ, δεν το κάνω για να τους χαντακώσω.

ΧΑΔ: Άρα περιμένεις και οι άλλοι να κάνουν το ίδιο; Φαντάζομαι θα το έχεις μάθει μέχρι τώρα ότι δεν είναι έτσι τα πράματα. Βέβαια απο την άλλη όλοι κερδίζουμε όταν κάποια μπάντα έχει κόσμο. Ο κόσμος φέρνει κόσμο αρκεί και τα τραγούδια και το show να είναι καλά.

ΒΧΜ: Κανένας δε γάμησε με 30 άτομα κόσμο, Χάρη!

ΧΑΔ: Ούτε με 35 όμως, Βρασίδα!! Για αυτό την επόμενη φορά που ΔΕ θα έρθεις κάνε τουλάχιστον λάικ!! Οπότε κ.Μπανταίο καταλήγουμε ότι ναι μεν παραπονιέστε αλλά δεν είναι ότι θέλετε και το κακό τους όταν δεν πάτε στις συναυλίες των συναδέλφων σας σωστά;

ΜΠΑ: Πάνω κάτω ναι έτσι είναι.

ΒΧΜ: Εγώ να ρωτήσω το εξής. Όταν πας σε συναυλία κάποιου και σε βλέπει ότι ήρθες, μετά αυτός ο κάποιος δε θα έπρεπε να εκτιμήσει αυτήν την κίνηση και να έρθει και αυτός σε δικιά σου; Οι περισσότεροι δεν το κάνουν και έχει δίκιο ο Μπανταίος και είμαι σίγουρος ότι φοβούνται το ορδόδοξο επικό μέταλ μου.

ΧΑΔ: Το επικό μέταλ σου είναι λίγο χειρότερο απο αυτό των Manowar.

ΜΠΑ: Να συμπληρώσω κάτι τελευταίο εδώ είναι ότι ναι μεν μια τέτοια συμπεριφορά δεν είναι σωστή, προφανώς και δεν πρέπει δηλαδή να εξωτερικεύουμε την αγανάκτηση μας έτσι, αλλά νομίζω αγαπητοί κύριοι καταλαβαίνετε τον πόθο των καλλιτεχνών για αναγνώριση, προβολή και το πόσο όμορφο συναίσθημα είναι να βλέπεις ένα γεμάτο μαγαζί να έχει έρθει για σένα.

ΧΑΔ: Συμφωνώ. Όλα αυτά όμως δεν πρέπει να αφήνουν τη μουσική και το show της μπάντας σου σε δεύτερη μοίρα. Θέλεις να έρθω να σας δω για να σας στηρίξω ή, ιδανικά, να έρθω γιατί γουστάρω τη φάση σας;

ΒΧΜ: Φτάνει πάμε στο άλλο κουτσομπολιό που παίζει.

ΧΑΔ: Έχεις δίκιο. Διαβάζω εδώ ότι υπάρχει παράπονο απο κάποια ψηφιακή οντότητα ότι οι μπλούζες είναι πολύ ακριβές. Κατα τα γραφόμενα διαπιστώνω ότι €20 για ένα μπλουζάκι δεν δικαιολογείται αν η μπάντα σου δεν είναι ικανή να γεμίσει ένα χώρο με τουλάχιστον 400 άτομα. Θέλετε λίγο να μας πείτε την άποψη σας πάνω σε αυτό;

ΒΧΜ: Να τα βάλετε στον κώλο σας τα €20. Όταν δεν παίζεις σωστή μουσική  μην περιμένεις να πουλήσεις μπλουζάκια. Την είδαμε όλοι μέιντεν.

ΧΑΔ: Οι μέιντεν σου πουλάνε €30 και €40 και €50. Αυτό τι σημαίνει ότι η μικρές μπάντες δεν έχουν έξοδα; Επειδή εσύ είσαι βδέλα και τη βγάζεις όλη μερα στο στούντιο μου τι πάει να πει ότι είναι όλοι άχρηστα ρεμάλια που λιτσάρουν τους φίλους τους;

ΜΠΑ: Με αυτό ακριβώς ήθελα να ξεκινήσω. Νομίζω αυτοί που πουλάνε το μπλουζάκι €20 απο έπαρση είναι ελάχιστοι εως κανένας. Είμαστε παλιοντίβες του κερατά εμείς οι αρτίστοι αλλά το δείχνουμε προς τα έξω με άλλους τρόπους και όχι με το πόσο ακριβά πουλάμε τις μπλούζες μας. Επίσης τώρα που το σκέφτομαι σιγά την τιμή ρε παιδιά τα €20. Απο πότε €20 σημαίνει “η μπάντα μου γαμάει”; Γαμιέται στα έξοδα είναι το σωστό!!

ΧΑΔ: Όταν ειδικά είσαι και μπούφος σαν τον Βρασίδα τυπώνεις €12 τη μπλούζα, λογικό είναι. Αλλά και έτσι να μην είναι το σχέδιο και η εκτύπωση κοστίζουν. Και εδώ εμφανίζεται το άλλο πρόβλημα ότι οι μπάντες στην Ελλάδα και το “έχω έσοδα” είναι δύο αταίριαστες λέξεις. Να ας πούμε στον καιρό του Βρασίδα ήταν αδιανότητο να βάλεις στην ίδια πρόταση το “τηλέφωνο” και το “κινητό”. Δυστυχώς νιώθω ότι η ίδια υπερβολή ακολουθεί και την πεποίθηση ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να δίνει απλόχερα την τέχνη του. Κ. Μπανταίο κάνε μου έναν γρήγορο υπολογισμό πόσο κόστισες το τελεύταίο πόνημα της μπάντα σου.

ΜΠΑ: €2500 για δέκα κομμάτια μίξη μάστερινγκ + €700 για να κόψουμε 300 CD + €1000 για 200 μπλούζες. Με τον λιγοστό χρόνο που έχουμε για να βρεθούμε μαζί να παίξουμε σου βάζω και €30 τη βδομάδα για πρόβες επι 4 = €120 το μήνα επι κανένα χρόνο που θα μας πάρει να συνθέσουμε και να γυαλίσουμε τις συνθέσεις μας, τουλάχιστον €1200 + βενζίνη/εισιτήρια ΜΜΜ κλπ κλπ. Επίσης είναι και τα έξοδα διαφήμισης που πλέον δε γίνεται χωρίς αυτά να ξεχωρίσουμε απο την πληθώρα κυκλοφοριών όσοι μπανταίοι και να έρθουν στα λάιβ μας ή κάνουν λάικ τη μουσική μας. Επίσης οι κιθαρίστες, μπασίστες και ντράμερς έχουν έξοδα συντήρησης των οργάνων τους και επίσης δίνουμε λεφτά για την εκπαίδευση μας πάνω στο όργανο μας. €15 ευρώ τη βδομάδα για μαθήματα να δώσεις είναι €60 το μήνα €720 το χρόνο το άτομο επι 4 = €2880. Τώρα θα μου πεις μα γιατί να κάνεις μαθήματα και θα επιστρέψω στο σχόλιο περι καλής μουσικής και show. Και αν κάποιος πει “μα δε χρειάζεσαι μαθήματα αν έχεις ταλέντο” του λέω ότι με 8 ώρες δουλειά + κάποιοι απο μάς που έχουν οικογένειες, δε μου μένει χρόνος οπότε έχω δάσκαλο που στο λιγοστό χρόνο που έχω θα μου γλιτώσει ταλαιπωρία στο μέλλον απο το να ψάχνομαι μόνος. Επίσης όταν έρθεις να με δεις και θα πληρώσεις λεφτά η απόδοση μου και το show μου έχει πολύ καλύτερες πιθανότητες να σε ανταμείψει. Α και με βασικό μισθό δε γάμησε κανείς, το είπαμε;

ΧΑΔ: Καλά είπα γρήγορο αλλά την πάτησα σαν αρχάριος. Και ποιός ξέρεις ποιά άλλα μικροέξοδα μπορεί να ξέχασες. Κύριοι θα κάνουμε ένα μικρό διάλλειμα και θα επανέλθουμε με άλλα φλέγοντα ζητήματα όπως γιατί ας πούμε ο Βρασίδας ζητάει τον κόσμο να τραγουδήσει στίχους που δεν ξέρει ούτε ο ίδιος!

ΒΧΜ: Μόνο μέιντεν.

Συνεχίζεται…
Ένας μπανταίος, ο Ακριβοδίκαιος και ο Χατζημεταλλάς μπαίνουν σε ένα μπαρ. Μέρος 2ο


Avatar photo

Χάρης Ακριβοδίκαιος

Ακριβοδίκαιος όνομα και πράμα. Alter Ego του Βρασίδα, λατρεύει το St. Anger και προσπαθεί σαν άσπρος ιππότης της δικαιοσύνης να επιβάλλει την τάξη και το δίκαιο.

Mόνο Άρθρα

Machine Head στη Θεσσαλονίκη, 28 Ιουλίου 2025: Μια συναυλία που θα ξεχάσουν όλοι

2 λεπτά ανάγνωσης.Machine Head στη Θεσσαλονίκη: Μια συναυλία που μάλλον δεν θα θυμάται κανείς Ε λοιπόν, ναι. Οι Machine Head έρχονται στη Θεσσαλονίκη 28 Ιουλίου 2025, και προφανώς κάποιοι είναι ενθουσιασμένοι γι’ αυτό. Γιατί, όμως; Είναι άραγε η συναυλία που θα ταρακουνήσει τη μουσική σκηνή της πόλης ή απλά άλλη μια επίδειξη του πώς το […]

Περισσότερα
Mόνο Άρθρα Ιστορίες απο το μπαρ

Ένας μπανταίος, ο Ακριβοδίκαιος και ο Χατζημεταλλάς μπαίνουν σε ένα μπαρ. Μέρος 2ο

5 λεπτά ανάγνωσης.Διαβάστε το πρώτο μέρος της κουβέντας Ένας μπανταίος, ο Ακριβοδίκαιος και ο Χατζημεταλλάς μπαίνουν σε ένα μπαρ εδώ. ΧΑΔ: Σε συνέχεια της προηγούμενης κουβέντας μας θα ρίξουμε στο τραπέζι το φλέγον ζήτημα της προσέλευσης του κόσμου. ΒΧΜ: Απλά μόνο μη μου κλέψεις τις απόψεις που πόσταρα. Ικανό σε έχω. ΜΠΑ: Θα μπορούσα να μιλάω […]

Περισσότερα
Mόνο Άρθρα

Παγκόσμια ημέρα γυναίκας και metal, rock, funk, pop, blues, jazz ή ότι άλλο παίζουν τα δικά μας παιδιά.

3 λεπτά ανάγνωσης.Παγκόσμια ημέρα γυναίκας και πως γίνεται να μείνουν στην απ’έξω τα δικά μας παιδιά που έχουν τουλάχιστον ένα κορτσούδι στις τάξεις τους; Δε γίνεται! Ξεκινάω με τα δέκα πιο αγαπημένα μου με σκοπό η λίστα να μεγαλώσει μέσα στη μέρα με τις δικές σας προτάσεις. Η σειρά είναι τυχαία φυσικά. Εκτός αν τρώνε […]

Περισσότερα