Γιατί ακόμα γουστάρουμε τη μέταλ μουσική που ακούγαμε σαν έφηβοι;

2 λεπτά ανάγνωσης.

Κλασικά είναι μία απο αυτές τις μέρες που χαζεύω στα ίντερνετς, ακούω χατζημέταλ μουσική με φραπέ στο χέρι και κάτι τραβάει την προσοχή μου. Αυτή τη φορά ήταν ο όρος neural nostalgia και γιατί ακόμα γουστάρουμε τη μέταλ μουσική που ακούγαμε σαν έφηβοι; Αρχικά γιατί έτσι γουστάρουμε! Και τι έγινε δηλαδή που αν δεν παίξουν το Number of The Beast, οι Iron Maiden θα πέσουν κεφάλια;;; Οκ το παράκανα το παραδέχομαι…..

“Και τι είναι αυτά τα ξενόφερτα που μας αραδιάζεις ρε Βρασίδα;;” σας ακούω να ρωτάτε. Την απάντηση μπορεί να σας μια θεραπεύτρια και φωτογράφος απο την Καλιφρόνια των ΗΠΑ, Nikki Roi.


“Υπάρχει αυτό που λέμε neural nostalgia, όπου διάφοροι ερευνητές ανακαλύπτουν ότι η μουσική που ακούμε μικροί δένεται με το μυαλό μας διαφορετικά απο οτιδήποτε ακούμε αργότερα ως ενήλικες”, είπε η Nikky.

“Οπότε κυριολεκτικά ένας απο τους καλύτερους τρόπους αντίδρασης που έχουμε, που χρησιμοποιώ και εγώ η ίδια, είναι να ακούμε τα κομμάτια που μας άρεσαν όταν ήμασταν μικροί. Ακούγοντας τα μας βοηθάει να αποσπαστούμε απο ότι μας απασχολεί και να συνδεθούμε με τους εαυτούς μας. Μας κάνει να ξανανιώθουμε ζωντανοί.”

 


View this post on Instagram

 

A post shared by SIMS Foundation (@simsfoundation)

Ο εγκέφαλος μας δεν σταματά να αναπτύσεται παρα μόνο αν φτάσουμε στα μέσα των 20-30 ετών, όπως σημειώνεται απο το Διεθνές Ινστιτούτο Ψυχική υγείας. Και όσο είμαστε έφηβοι επεξεργαζόμαστε τις πληροφορίες περισσότερο με το κέντρο συναισθημάτων του εγκεφάλου, πράγμα που κάνει οτιδήποτε ευχάριστο(ή και δυσάρεστο) να προσκολληθεί με μας αρκετά δυνατά. Όπως καταλαβαίνετε αν νιώσαμε την ανάγκη να ουρλιάξεις πρώτη φορά “Slayeeeeeer” στα 18 τότε δεν πρόκειται να σταματήσουμε να το κάνουμε σύντομα. Αυτό ίσως εξηγεί και το φαινόμενο του πρωτοδισκάκια.

Τελειώνοντας θεωρώ ότι όταν ανακαλύπτουμε μουσική στην εφηβική μας ηλικία, ειδικά αν τυχαίνει να το κάνουμε μαζί με φίλους, μας δίνει την αίσθηση ότι ανήκουμε κάπου, σε κάποιο κοινωνικό γκρουπ. Αποκτάμε μια αίσθηση ταυτότητας. Επειδή ακούω ήδη κάποιους να λένε (και να έχουν δίκιο) ότι πάντα εγκυμονεί ο κίνδυνος του φανατισμού στα κοινωνικά γκρουπ (βλέπε ποδόσφαιρο, θρησκεία, φανς των Manowar κλπ) σας λέω απο τώρα ότι το χειρότερο που μπορούμε να πάθουμε είναι η εξάπλωση των χατζημεταλλάδων!

Ευτυχώς, αφήνουμε τη βία και το αίμα για τους Cannibal Corpse!


Avatar photo

Βρασίδας Χατζημεταλλάς

Βρασίδας Χατζημεταλλάς. Όνομα και πράμα με τουλάχιστον 30 χρόνια εμπειρίας σε ακροάσεις μέτσολ, ροκ και Κατερίνας Στανίση και άλλα τόσα παίζοντας σε μπάντες προσπαθώντας να κυκλοφορήσει δίσκους, καταλήγει σε ένα και μοναδικό συμπέρασμα. Μόνο Μέιντεν.

Mόνο Άρθρα

Γιατί οι Έλληνες έπαιζαν μέταλ πριν τους Άγγλους;

5 λεπτά ανάγνωσης.🇬🇷Ακολουθεί ημιγραφικό άρθρο το οποίο ανάλογα τη σκοπιά που θα το δεις μπορείς να αποφασίσεις αν είμαι πραγματικά πόντιος ή (όπως είπε και κάποιος απο εσάς) σνιφάρω μπενζίνα σούπερ. «Πάταξον μέν, ἄκουσον δέ», θα σας πω όμως αγαπητά μου πουλόπα γιατί τα νούμερα δε βγαίνουν ακριβώς και ο μόνος λόγος που το μέταλ […]

Περισσότερα
Mόνο Άρθρα

Dave Mustaine(Megadeth) ή αλλιώς “I am vengeance”

7 λεπτά ανάγνωσης.🚤Καλοκαιράκι 2026, τα πουλιά τιτιβίζουν, οι γάτες ουρλιάζουν σαν βελοσιράπτορες, μαρτυρώντας ότι κάποιου είδους επεκτατικός πόλεμος λαμβάνει χώρα στο σταυροδρόμι μπροστά μας και ο γείτονας απέναντι, παραδοσιακά γυμνός σχεδόν, ποτίζει το βασιλικό του. Μια καφετοξανθούλα γάτα φαινόταν ότι έτρωγε ξεκάθαρα το πουλί αλλά είχε μόνιμα το ύφος της εκδίκησης ζωγραφισμένο στο μούτρο της, […]

Περισσότερα
Mόνο Άρθρα Mόνο Μέιντεν

5 λόγοι που οι Iron Maiden δεν παίζουν το Alexander the Great στην Ελλάδα

5 λεπτά ανάγνωσης.💡«Με τσίπουρο και καλή παρέα γεννιούνται οι καλύτερες ιδέες», λέει ο σοφός ελληνικός λαός. Στο χωριό μου τουλάχιστον. 😇Έτσι σκεφτήκαμε και εγώ με τον Κωστίκα όταν καθήσαμε για “ένα” ποτηράκι στο μπαλκόνι του σπιτιού του, στους πρόποδες του βουνού Φαλακρό. Το ερώτημα του εκατομμυρίου: Γιατί οι Iron Maiden δεν έχουν παίξει ακόμα το […]

Περισσότερα