Metallica: Master of Puppets ή αλλιώς πως γίνομαι φίρμα χωρίς διαφήμιση

3 λεπτά ανάγνωσης.

🚄Παίρνουμε το μετρό Θεσσαλονίκης και πηγαίνουμε χαλαρά στο 1986 και στα Sweet Silence Studios της εξωτικής Κοπεγχάγης. Εδώ θα διαπιστώσουμε ότι ηχογραφήθηκε ένα απο τα πιο επιδραστικά δισκάκια όλων τον εποχώνε απο κάτι φιλοχρήματους αμερικάνους απο το χωριό, με το όνομα Metallica.

Διαβάστε επίσης: “Για τα λεφτά τα κάνεις όλα” Μέρος 4ο – Metallica – …and Justice for All

📀Το Master of Puppets κυκλοφορεί στις 3 Μαρτίου του 1986, πουλάει 300000 την πρώτη βδομάδα, πουλάει άλλα 200000 μέσα στη χρονιά γιατι μπορεί, κοστίζει στους Metallica γύρω στα $100000 για να τον ολοκληρώσουν, φτάνει στο #29 του Billboard και, άκουσον άκουσον, είχε σχεδόν μηδενική διαφήμιση!


🤔🤔”Μα πως ρε Βρασίδα το μάθανε όλοι τότε;” σας ακούω να ρωτάτε ενώ ακόμα μασουλάτε σουβλάκια απο το πανηγύρι. Η απάντηση είναι στόμα με στόμα και μια μεγάλη περιοδεία στην οποία είχε πολλά shows ως support στον Ozzy Osbourne.

🔥🔥🔥ΗΟΤ ΤΑΚΕ: To ομώνυμο κομμάτι είναι το λιγότερο αγαπημένο μου απο το δίσκο.


😥😥O δίσκος θα αποτελέσει την τελευταία δουλειά τους με τον Cliff Burton καθώς ο ίδιος θα μας αφήσει για τόπο χλοερό στις 27 Σεπτεμβρίου 1986 μετά απο ένα δυστύχημα με τον λεωφορείο στο Dörarp της Σουηδίας.

Διαβάστε επίσης: Για τα λεφτά τα κάνεις όλα – Μέρος 3ο – Metallica – Master of Puppets

👾Μαστεροφάκτ #1: Είναι απο τις φορές που ο Kirk Hammett έγραψε σόλα της προκοπής χωρίς επιπλέον takes επειδή ο παραγωγός Flemming Rasmussen του είπε “Σκάσε και παίξε”. Αν το καλοσκεφτείτε και ο Bob Rock τα ίδια του έλεγε. 😅😆

🎼Για όσους δεν το γνωρίζουν ο Cliff ήταν τεράστιος φαν Misfits, Police και Simon & Garfunkel και σε τακτά χρονικιά διαστήματα έλεγε στους άλλους φράσεις του στυλ “Ακούστε Sound of Silence και μορφωθείτε λίγο, νουμπάδες!”. Αυτο σε συνδυασμό και με την επιρροή του Rasmussen, έβαλαν τους Metallica στο τρυπάκι να πειραματιστούν περισσότερο με δεύτερες φωνές και επιπλέον μελωδίες, δισολίες κλπ.

👾👾Μαστεροφάκτ #2: Το τραγούδι Master of Puppets έκανε ντεμπούτο στις συναυλίες 31 Δεκεμβρίου 1985 και απο τότε αποτελεί το πιο πολυπαιγμένο κομμάτι τους με τουλάχιστον 1700 εμφανίσεις σε setlist.

☎Σε αντίθεση με τη μόδα που απο τα μέσα των 80s ξεκινούσε να επιτάσσει τη χρήση ψηφιακού εξοπλισμού, ο δίσκος ηχογραφήθηκε εξ’ ολοκλήρου με αναλογικό κάτι που όμως δημιουργούσε προβλήματα στον Flemming Rasmussen καθώς οι αναλογικές ταινίες παθαίνανε ζημιές και αναγκαζόταν να κρατάει backups όλη την ώρα.

🎨🎨Το εξώφυλλο του δίσκου το ζωγράφισε ο Don Brautigam, o οποίος έχει ζωγραφίσει και το The Stand του Stephen King. Το πρωτότυπο πουλήθηκε σε δημοπρασία περι τα $28000. Σχεδόν όσο το logo του μετρό Θεσσαλονίκης δηλαδή.

👾👾👾Μαστεροφάκτ #3: Η κ@λόφατσα που έχει ο Kirk στο πίσω μέρος του εξώφυλλου οφείλεται στο γεγονός ότι κάποιος πέταξε ζαμπόν που λέρωσε την κιθάρα του, ο Κερκουλίνος ξενέρωσε τη ζωή του και ο φωτογράφος είπε “Φακ γέα καλή φάση, ΚΛΙΚ!”.

😈Μερικές απο τις πρώτες κοπιές που τυπώθηκαν, κοροϊδεύανε το αυτοκολλητάκι που λέει ότι ο δίσκος έχει κακές λεξούλες και ότι μετά θα σου βάλω πιπέρι στο στόμα κέτσι. Γράψανε λοιπόν στο εξώφυλλο ότι “Το μόνο κομμάτι που δε θέλετε να ακούσετε είναι το Damage Inc. Γενικά δεν υπάρχουν πουθενά ‘Σιέτς, φακς, καντ, μαδαφάκας’ στο δίσκο”.

👾👾👾👾Μαστεροφάκτ #4: Το Orion παίχτηκε live πρώτη φορά το 2006 κατα τη διάρκεια της περιοδεία επαιτίου των 20 χρώνων.

🦄🦄O δίσκος ξαναμπήκε στο #40 του Billboard το 2025, μετά την εμφάνιση του στο Stranger Things, έχει πάνω απο ένα δισεκατομμύριο streams στο κλέψιφαϊ και παίζει να το βρεις και στα τοπ 100 λαϊκά albums!!

🤯🤯🤯Όταν έβαλα να ακούσω πρώτη φορά το δίσκο και μπαίνει το Battery ήταν απο τις λίγες φορές που σκάλωσε το μυαλό μου και πάγωσε ο χρόνος. Παιδιά δεν υπερβάλλω, έπαιζε το Master of Puppets και εγώ ακόμα προσπαθούσα να καταλάβω τι στο μπούστο παίχτηκε στο Battery.


Avatar photo

Βρασίδας Χατζημεταλλάς

Βρασίδας Χατζημεταλλάς. Όνομα και πράμα με τουλάχιστον 30 χρόνια εμπειρίας σε ακροάσεις μέτσολ, ροκ και Κατερίνας Στανίση και άλλα τόσα παίζοντας σε μπάντες προσπαθώντας να κυκλοφορήσει δίσκους, καταλήγει σε ένα και μοναδικό συμπέρασμα. Μόνο Μέιντεν.

Mόνο Άρθρα

Γιατί οι Έλληνες έπαιζαν μέταλ πριν τους Άγγλους;

5 λεπτά ανάγνωσης.🇬🇷Ακολουθεί ημιγραφικό άρθρο το οποίο ανάλογα τη σκοπιά που θα το δεις μπορείς να αποφασίσεις αν είμαι πραγματικά πόντιος ή (όπως είπε και κάποιος απο εσάς) σνιφάρω μπενζίνα σούπερ. «Πάταξον μέν, ἄκουσον δέ», θα σας πω όμως αγαπητά μου πουλόπα γιατί τα νούμερα δε βγαίνουν ακριβώς και ο μόνος λόγος που το μέταλ […]

Περισσότερα
Mόνο Άρθρα

Dave Mustaine(Megadeth) ή αλλιώς “I am vengeance”

7 λεπτά ανάγνωσης.🚤Καλοκαιράκι 2026, τα πουλιά τιτιβίζουν, οι γάτες ουρλιάζουν σαν βελοσιράπτορες, μαρτυρώντας ότι κάποιου είδους επεκτατικός πόλεμος λαμβάνει χώρα στο σταυροδρόμι μπροστά μας και ο γείτονας απέναντι, παραδοσιακά γυμνός σχεδόν, ποτίζει το βασιλικό του. Μια καφετοξανθούλα γάτα φαινόταν ότι έτρωγε ξεκάθαρα το πουλί αλλά είχε μόνιμα το ύφος της εκδίκησης ζωγραφισμένο στο μούτρο της, […]

Περισσότερα
Mόνο Άρθρα Mόνο Μέιντεν

5 λόγοι που οι Iron Maiden δεν παίζουν το Alexander the Great στην Ελλάδα

5 λεπτά ανάγνωσης.💡«Με τσίπουρο και καλή παρέα γεννιούνται οι καλύτερες ιδέες», λέει ο σοφός ελληνικός λαός. Στο χωριό μου τουλάχιστον. 😇Έτσι σκεφτήκαμε και εγώ με τον Κωστίκα όταν καθήσαμε για “ένα” ποτηράκι στο μπαλκόνι του σπιτιού του, στους πρόποδες του βουνού Φαλακρό. Το ερώτημα του εκατομμυρίου: Γιατί οι Iron Maiden δεν έχουν παίξει ακόμα το […]

Περισσότερα